Evde Diş Beyazlatma

Evde Diş Beyazlatma Nasıl Yapılır ?

Evde Diş Beyazlatma

Evde Diş Beyazlatma , klinik ortamında ofis tipi beyazlatma yapıldıktan sonra , tedaviyi daha kalıcı hale getirmek için hastaların evde kullanabileceği özel beyazlatma setleridir.

Hastamızdan ölçü alındıktan sonra , kişiye özel plak hazırlanır. Kullanılan beyazlatma setinin hastalar için önerdiği ev tipi beyazlatma kiti hastaya anlatılır. Özel Tüplerde jel kıvamında beyazlatma ajanı bulunmaktadır. Bu tüplerde bulunan jel hazırlanan özel plağın içine boşluk kalmayacak şekilde sıkılır. Hasta plağı ayna karşısında tıpkı gece plağı gibi dişlerine yerleştirilir. İçerdiği beyazlatma ajanının oranına göre 4 – 12 saat hasta bu plakları kullanır. Burada önemli olan , ev tipi beyazlatma kullanılmadan önce diş taşı temizliği yapılmış , hastanın oral hijyeninin sağlanmış olması gerekmektedir. Hasta bu plakları ve jeli kullanmadan önce ellerinin temiz olması ve eldiven kullanması tavsiye edilir.

Bu İşlemin Yan Etkisi Var mıdır ?

Ev tipi beyazlatma işlemi her hastanın evde kolaylıkla uygulayabileceği basit bir beyazlatma yöntemidir. Herhangi bir ciddi yan etkisi bulunmamaktadır. Uygulamadan sonra dişlerde soğuk ve sıcak hassasiyeti olabilir. Bu durum birkaç gün sürmektedir. Diş etlerinde kullanılan jele bağlı alerjik reaksiyon gelişirse hasta diş hekimine başvurmalıdır.

İşlem Çok Ağrılı Geçermi ?

Uygulama esnasında hastada bir ağrı meydana gelmez. Soğuk ve sıcak hassasiyeti oluşabilir.
Ancak bu da hastanın dayanamayacağı şiddetli bir ağrı değildir.

Evde Diş Beyazlatma Çok Sık Uygulamak Gerekir mi ?

Ofis tipi beyazlatma işlemi yapılan hasta, buna ek olarak evde kullanılan ev tipi beyazlatmayıda kurallara uygun şekilde kullanırsa 1 ila 3 yıl arasında beyazlatma tedavisinin etkisi devam eder.
Tedaviden sonra 6ncı ayda doktor kontrolü tavsitye edilmektedir. Yapılan kontrolde tedavinin etkinliğinin değerlendirilmesi yapılır. Buna göre bir sonraki uygulama için hastaya zaman bilgisi verilir.

Uygulamadan Sonra Beslenme Nasıl Olmalıdır ?

Ofis tipi beyazlatma yapıldıktan sonra , ilk 1 hafta renkli içecekler (çay, kahve , meyve suyu),  asitli içecekler (kola , fanta) tüketilmemelidir. Soğuk sıcak hassasiyeti olacağından dolayı çok soğuk ve sıcak yeme içmeden uzak durulmalıdır.

DR. DT. ONUR ADEMHAN
Perla Ağız ve Diş Sağlığı Poliklinikleri